Dit was mijn 2006 !

smir.jpgDe verschillende media staan er vol van. De jaarlijkse eindejaarsvraagjes. Omdat ik geen enkele titel wil voortrekken en al helemaal geen exclusiviteitscontract heb aangegaan met andere Humo’s of Het Laatste Nieuws’en , heb ik hen allen één voor één vriendelijk bedankt en hen van mijn medewerking ontzegd. Mijn eindejaarsvraagjes horen maar op op één plaats thuis…op vokspoopoelie zelf. U mag het dus als een hele eer beschouwen maar gezien ik u als lezer als een trouwe fan beschouw is het met gaarnte gedaan . Of u er iets aan heeft, geen flauw idee, maar ik heb mijn morele plicht gedaan. So here we go .

Beste boek : Vermits “When Pj met Fresco ” geen boek maar een kortverhaal is en ook “Robert’s Valentijn “ niet in aanmerking komt kan ik deze hier helaas niet vernoemen. En vermits ik nog maar net begonnen ben in “Schijnbewegingen”van Floortje Zwigtman (op aanraden van een lerares Godsdienst nota bene) kan ik er ook nog geen oordeel over vellen. Laat ik het dus maar houden bij “Los” van Tom Nagels. Met verve een top-vernoeming verdienend.

Beste TV : Ik weet dat ik nu very very very gay ga overkomen maar toch …Desperate Housewives, Little Brittain en Sex and the city eindigen ex aequo op nummer 1. Verder ben ik al jaaaaren zot van allerlei sport- en andere nieuwjaarsoverzichten dus mijn hoogtijden zijn op dit moment zo goed als aangebroken.

Slechtste TV : ik haat namen noemen, maar ok, het is voor het goede doel . Wat dacht u van “twee straten verder ” ?

Beste Radio : zonder enige twijfel “De grote Peter van De Veire ochtendshow” op Studio Brussel, met uiteraard als absoluut hoogtepunt mijn drie minuten zendtijd in prime time, achteraf terug te vinden in het stubru-archief onder “Pieter Jan de Kontenbonker”…hilarisch, al zeg ik het zelf. En nog net op de valreep, maar ook de hele Music for Life actie hoort bij de beste radio ever !

Slechtste Radio : sorry hon, maar Alexandra Potvin op Q-music

Beste CD : “Black Holes and revelations” van Muse, “Sexy Back” van Justin Timberlake en “Vandaag , het morgen van gisteren” van Yasmine

Beste toneel : Tine Embrechts en Adriaan van Den Hoof tijdens “Saint Amour ” in Gent . Vraag is of het wel toneel, dan wel improvisatie van de bovenste plank was. Maar bij gebrek aan andere toneelstukken blijf ik volharden in de boosheid en categoriseer ik hen toch onder deze noemer.

Beste concert : ja toch wel…Natalia meets The Pointer Sisters begin dit jaar en uiteraard , Rock Werchter in zijn geheel !!

Beste film : CRASH deed mij huiveren, Ice Age II deed mij lachen , Narnia deed mij dan weer walgen , Brokeback Mountain deed mij lusten. enz..want er zijn er weer zo enorm veel die ik heb gezien dat ik het helaas niet heb kunnen bijhouden.

Favoriete man : zo is er maar één

Favoriete vrouw : Ik noem amper namen op deze blog maar voor deze vrouwen maak ik graag een uitzondering. Helemaal bovenaan staat, haast ongenaakbaar, Ruth. Nummer twee is iemand waarmee ik gelukkig heb kunnen samenwerken en die, als het van mij afhangt, eeuwig in mijn geheugen zal blijven…ons Veronique en op drie, ook dit jaar weer, de maandagavondvrouwen.

Gebeurtenis van het jaar : In de privesfeer zijn er eigenlijk 3 zaken die mij ongelooflijk gelukkig maakten. En ik zet ze in chronologische volgorde :

14/04/2006 : leer ik L kennen

07/11/2006 : eindelijk kan ik de deuren van Barry Callebaut definitief achter mij toeslaan, en gelukkig ging het niet onopgemerkt voorbij.

16/11/2006 : daar waar vorig jaar 9 september nog de zwartste dag in mijn korte leven moet geweest zijn met het overlijden van mijn neefje Simon, is 16 november dit jaar dan weer een van de mooiste met de geboorte van zijn broertje Merlijn.

In de algemene sfeer blijft vooral de moord op Joe Van Holsbeeck mij bij en iets om iets blijer van te worden…het hele Music for Life gebeuren.

En zo bent u weer een beetje meer te weten gekomen over mijn ware identiteit. U ziet , die vokspoopoelie is zo slecht nog niet .